web stats
diashow
Juhani Hakala

Ajankohtaista

Viha ja käärme

Lue lisää »

Kirkko ja meditointi

Lue lisää »

Yksi vai monta Jumalaa?

Lue lisää »

Muualla verkossa

Jaa eteenpäin

Juhani Hakala

Juhani Hakala potrettikuva

Tapahtumakalenteri

Ma Ti Ke To Pe La Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Tietotori

Jumalasta olemme tulleet ja jumalaksi jälleen tulemme

Jumalasta olemme tulleet ja jumalaksi jälleen tulemme                                                     14.5.15

Esi-isämme olivat osa jumalista energiaa.  Me nykyihmiset olemme menettäneet yhteyden jumalaan, joka on kaiken kattava energia. Esi-isillämme ei ollut muita murheita kuin ravinnon hankinta ja sitäkin metsät olivat täynnä. Jos jouduttiin tappamaan eläimiä, sitä pyydettiin anteeksi ja hyviteltiin.

Sitten alettiin omistamaan, sotimaan, uskonnolla alistamaan, tavaran perässä juoksemaan, muita mollaamaan, vihaamaankin jne. Ego alkoi kehittyä ja tukkia kuvitelmillaan ja vaateillaan energiakanavamme ja voimakeskuksemme. Menetimme yhteyden jumaliseen energiaan. Tämä ei ole yksin minun mielipide.

Mutta meidän on mahdollista palauttaa jumalyhteys - tulla itse jumaliksi. Näissä blogeissani olen yrittänyt kertoa yhdestä tiestä, muistaen, että jokaisella on oma tiensä. Olen väittänyt, että henkinen tie on energian esteiden poistamisen tie. Se tapahtuu  vain ja ainoastaan mielen puhdistamisella sitä vaivaavasta vanhasta kuonasta, ikävistä kokemuksista - tässä ja edellisissä elämissä. Muistathan, että Jeesuskin uskoi jälleensyntymisoppiin.

Energia on kivi, se on jumala, se on aurinko

Buddhalaiset ovat jo 2500 vuotta tienneet, että kaikki on energiaa, kaikkialla on energiaa. Nyt sen tietävät jo kvanttifyysikotkin.

Tätä juttua on hieman vaikea kirjoittaa, koska en ole valaistunut - saavuttanut energiaa. Lamani suorittamassa mielen todellisen luonnon osoittamisessa tajusin että valaistuminen on valkoinen kirkas valo ja käsitteettömyys. Valkoinen valohan liittyy monessa uskomuksessa kasvavaan henkisyyteen (pyhimysten sädekehät), myös ihmisen aurassa ja chakrakuvissa.

Henkisellä tiellä saavutetaan on hienompia energiatasoja. Pisimmälle ovat päässet Jeesus, Buddha ja Muhammad. Tajusin tämän asian, kun ymmärsin Jeesuksen käyttävän käsillään energiaparantajan eleitä, joita nykyäänkin käytetään. Koska me kaikki olemme samaa energiaa, myös meillä on tämä mahdollisuus valaistua. Sillä edellytyksellä, että ajattelemme Jumalan löytyvän sisältämme.

Tiibetinbuddhalaisuus on paras väline edetä energian tiellä. Siinä on paljon täysin nykypsykologian mukaisia suoraan mieleen kohdistuvia harjoituksia. Se on tietoinen ja yksilökeskeinen tie. Muilla buddhalaisuuden suunnilla rituaalit ja meditaatio ovat keskeisimpiä. Hyvä keino on myös hindulaisuus, mutta se ei ole yhtä länsimaalaisen loogisuuteen vetoava kuin buddhalaisuus. Buddhakin kokeilu hinduaskeesia, meinasi kuolla ja totesi, ettei ole hyvä homma.

Kristinuskossa on toivoa. Energian tiellä olevat puhuvat Kristusenergiasta. Myös shamanismia ymmärtäville buddhalaiset ajatukset eivät ole vieraita. Molemmat ymmärtävät, että Raamattu ja kristinusko ovat ihmisen itselleen luomia. Tämä on tiedemiesten käsitys,. Viittaan tässä kotisivuni eka sivulla oleviin lainauksiin prof. Räisäseltä.

Käsittääkseni nykyään tunnustetaan Tuomaan evankeliumi aidoksi. Siinä Jeesus lähtee siitä, että jumala löytyy ihmisen sisältä. Sama viesti oli Jeesuskanavoinnissani (aiemmissa blogeissa).

Kauimpana energian tiestä on rituaalipainotteiset juutalaisuus ja Islam. Kumpikaan ei ole lähelläkään samanlaista uskonpuhdistusta mitä kristinuskossa tehty, jossa kyseenalaistetaan maallisia arvoja (pl katolisuus).

Ja mitä korkeammalla energiatasolla on, sitä herkemmin tajuaa muita todellisuuksia. Ja voi lähestyä myös energiatasolla ihmisiä. Henkisesti tai matkustamalla ajassa tai paikassa. Aikaa ei ole - sanovat tiedemiehetkin.

Koska on yhteinen energia on myös yhteinen tietoisuus - viisaus, jonka ego meiltä haluaa peittää. Me voimme tavata toisemme tässä  tietoisuudessa.

Auringosta en voi vielä tässä vaiheessa sanoa paljoakaan. Siitä olen saanut voimakkaimman energiakokemuksen. Farao Eknaton on opettajani. Hänhän korvasi Egyptin vanhat jumalat auringolla.

Auringolla on hyvin keskeinen merkitys monissa uskonnoissa ja uskomuksissa kautta vuosituhansien. Itse olen saanut joitain aurinkovihkimyksiä kohti aurinkoa. Aurinko on kaiken elämän lähde ja synnyttäjä. Se voi olla myös elämän pelastaja, jos sen saasteetonta energiaa voidaan hyödyntää entistä paremmin.

En tässä vaiheessa voi sanoa auringosta paljoakaan, koska minulle on kerrottu, että käsitykseni auringosta tulee muuttumaan. Se on yhteiskuntasidonnainen, mitä se sitten merkitseekään. Mutta sen voin sanoa, että aurinko on korkein energian lähde niin tieteellisesti kuin hengellisestikin. Olen buddhalainen koska uskon tieteen ja hengellisten asioiden ristiriidattomuuteen. Kyse on vain tieteen kehittymättömyydestä.

Minun aivoja valmisteltiin enkelikamavoinnissa ottamaan vastaan hienompia energioita, toisia todellisuuksia. Tunsin miten aivojeni loogista puolta remontoitiin uuteen uskoon. Aivan varmasti aivoissa tapahtui jotakin kun en osaa enää sanoa ärrää kunnolla. Tällainen seuraa usein aivoissa tapahtuvista muutoksista. Muitakin oireita tuli.

Joku voisi jo tästä pelästyä, että pilaanko aivoni. En pilaa. Minulla on niin vahva näyttö, että minua autetaan ja tuetaan aina kun on tarvis. Myös fyysisellä tasolla.  Täytyyhän reseptorit galibroida uusille ulottuvuuksille. Minä en pelkää sitä, toivon vaan että muuttumiseni ei aiheuta huolta lähimmäisissäni. Energia - täältä tullaan.

Vielä yksi juttu saattaa syntyä energiasta. Edellä olevat ajatukset ovat omia ja muiden kokemuksia. Minä en ole saanut buddhalaisia energiaopetuksia. Olen kuitenkin melko varma, että ajatukseni eivät ole ristiriidassa Dharman kanssa. Tapaan kuun lopussa Ringu Tulku Rinpochen - viisaan miehen, jolla testaan ajatuksiani.