web stats
diashow
Juhani Hakala

Ajankohtaista

Viha ja käärme

Lue lisää »

Kirkko ja meditointi

Lue lisää »

Yksi vai monta Jumalaa?

Lue lisää »

Muualla verkossa

Jaa eteenpäin

Juhani Hakala

Juhani Hakala potrettikuva

Tapahtumakalenteri

Ma Ti Ke To Pe La Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Tietotori

Minä olen se joka minä olen

Minä olen se joka minä olen                                                 28.9.14

Katselin dvd:tä nimeltään Jeesus ja Buddha. Heti alussa yksi haastateltavista sanoo aivan samoin kuin minä olen sanonut aiemmin blogissani: ”Löysin Jeesuksen Buddhan avulla.”

Tästä voisi tehdä johtopäätöksen, että kirkon tarjoamin keinoin ajatteleva ihminen ei löydä Jeesusta. Miksikö? Kirkko kieltää kyseenalaistamisen – ajattelemisen. Pitää vain sokeasti uskoa. Ajattelu, kyseenalaistaminen on koulutetulle ja ajattelevalle länsimaalaiselle ominaista. Buddhahan nimenomaan käskee kyseenalaistamaan.

Dvd:llä myös Jesuiitta ja presbyteeri jatkavat samaa sanomaa. He ovat olleet kristittyjä, kääntyneet buddhalaisiksi ja löytäneet Jeesuksen. Raamatun ristiriitaisuudet tosiasioiden ja Jeesuksen opetusten kanssa ovat valtava häiriölähde. Kristusenergia on aivan samaa energiaa, mitä Buddhakin opetti.

Kyse on haastateltujen mukaan itsensä tyhjentämisestä, jotta Pyhä Henki voi tulla tai minun fraseologiassa: voi löytyä itsestä. Uudessa testamentissa on kaksi Jumalan määritelmää: hän on rakkaus ja hän on henki. Myös he mainitsevat Tuomaan evankeliumin, jota kirkko ei tunnusta.

Jos vapautat sisimpäsi, se pelastaa sinut, jos et pysty siihen, sisimpäsi tuhoaa sinut.

Armo on Jumalan läsnäolo sisällämme. Tuo Paavali minua ihmetyttää. Hän keksi viimeisen tuomion, helvetin ja paratiisin ja kuitenkin hän sanoo, että ”Etkö tiedä olevasi Kristus itse”.

 

Facebookissa joku kysyi, että mitä tapahtuisi, jos Muhammad, Kristus ja Buddha tulisivat maan päälle. Muhammadin kävisi huonosti. Ihminen on muuttanut hänen oppinsa itselleen sopivaksi. Siksi ihminen ei hyväksy, jos joku kyseenalaistaa hänen itselleen sovittaman uskonnon, Isisläiset ovat hyvä esimerkki. Missähän Koraanissa sanotaan, että sunnien ja shiiojen pitää tappaa toisiaan? Heitähän ei edes ollut olemassa Muhammadin ja Koraanin kirjoittamisen aikaan.

Entäpä kirkko. Se ei taatusti hyväksy ”harhaoppista”, joka kyseenalaistaa Raamatun, johon kirkon opetukset perustuvat. Raamattu ja Jeesuksen rakkauden opetukset ovat sen verran pahasti ristiriidassa.

Buddhalaisuudessa ja hindulaisuudessa ei tapahtuisi mainittavaa. Jokainenhan voi tulla Buddhaksi ja valaistuneita Buddhiahan maan päällä jo on. Buddhan opetuksiaan ei ihminen ole muuttanut (Raamattu) tai tulkinnut (Koraani) 2500 vuoden aikana. Siten ne eivät ole ristiriidassa minkään instituution ja toteutetun buddhalaisuuden kanssa.

Ehkä suurin ero on, että Kristinusko ja Islam ovat yhteiskuntasidonnaisia. Kun viime lauantaina arkkipiispaa haastateltiin, häneltä kysyttiin vain yhteiskunnallisia asioita (arkipyhät, aseiden siunaaminen, homoavioliitot ja adoptiot, naispappeus jne). Yhteiskunnat taas ovat arvosidonnaisia ja ne pyrkivät huomioimaan ympäröivät fyysiset (esim. ruokarajoitukset, kosher) ja yhteiskunnalliset olosuhteet. Nämä puolestaan muuttuvat koko ajan. Siksi kristinuskon pitää koko ajan määritellä kantaansa erilaisiin yhteiskunnallisiin ilmiöihin 2000 v. sitten vallinneen täysin erilaisen yhteiskunnan arvopohjalta.

 Ihminen taas ei ole muuttunut kovinkaan paljon aikojen saatossa, siksi buddhalaisuutta ei tarvitse kyseenalaistaa, päinvastoin tiede hyödyntää buddhalaisuuden tietoa mielestä (puolet USA:n terapiasta on Buddhan opettamaa Mindfulness-terapiaa).

 

Kuten jo kerroin viime enkelitapaaminen oli aika raju tapaus. Sain kultaisen avaimen, menin sillä kultaisesta portista onnellisuuden niityille, sulauduin Gabrieliin ja kaikki valui minun sisääni. Sain matran: ” Minä olen valo. Minä olen se mikä minä olen”. Valkoinen veljeskunta kanavoi saman asian minulle jo vuosi sitten: ”Ei ole olemassa mitään korkeampaa tietoa, kuin se mitä sinä olet”. Minulle annetuksi lauseeksi sain: ”Minä olen rakkaus.  Minä olen ilo. Minä olen”.

En ole tielläni uskonut mitään yksittäistä asiaa, ellei joku ulkopuolinen henki, ihminen jne, joka ei tunne minua, sanoo tai kanavoi asioita, joita hän ei voi tietää. Samoin jos sama viesti tulee useaa kanavaa, on pakko uskoa. Nämä siksi, ettei minulla ole läsnä olevaa fyysistä opettajaa.

Nyt heti tässä vaiheessa sanon, että vaikka mairitteleva kanavointi oli tarkoitettu minulle, kyse ei ole minusta. Tuo viesti on tarkoitettu jokaiselle. Kanavointini alkaa: ”Valkoisen veljeskunnan viestit ovat kaikkien saatavilla”. Minä vien tätä viestiä vain eteenpäin.

Astrokalenteri sanoo minulle kolmessa eri ennustuksessa: ”….olet rajoittanut itsesi liian vaatimattomaan käsitykseen itsestäsi. Tunnet, että sinulla on paljon enemmän annettavaa, eikä nykyinen kuvio ole tarpeeksi haastava, palkitseva eikä monipuolinen. Ole avoin kaikille ehdotuksille, jotka voisivat antaa sinulle uusia kokemuksia koko ihanassa maailmassa.” Toinen ennuste sanoo, että” …tämän jakson aikana sinulla on mahdollisuus saada kokonaan uusi motivaatio kaikelle tekemisellesi. Jotain hyvin innostavaa, sopivasti jännittävää ja erittäin mielenkiintoista on nyt tarjolla vastaanotettavaksi. Sopivasti uhmaa ja terveesti sotaisaa asennetta tarvitaan tavallista enemmän päästäksesi niiden asioiden kimppuun, jotka saavat sydämesi sykkimään ja silmäsi säihkymään lapsenomaisesta innostuksesta.

Kolmas ennuste sanoo, että ”Sinulla on saavutettavana ihmissuhteiden alueella aivan uskomatonta menestystä ja ihania kokemuksia, mutta ilmaiseksi et tule onnea saavuttamaan. Sinulta kysytään suurta luottamusta omiin tunteisiisi, rohkeutta niiden seuraamiseen ja avointa ymmärrystä suuriakin vastoinkäymisiä kohtaan. Äärimmäisen tärkeätä tällaisena aikana on uskaltaa toteuttaa kaikkia mahdollisia, itsellesi tärkeitä asioita, sillä ihmissuhteesi ihanuus tulee olemaan suoraan verrannollinen siihen, kuinka pystyt nauttimaan kaikesta muusta elämästäsi. …Muista että nyt asiat menevät aina oikeaan suuntaan tapahtui sinulle sitten mitä kauheuksia tahansa”.

Näissäkin ennustuksissa on valtavasti elämänohjetta meille jokaiselle. On vain luotettava itseensä.

Verenpaineeni huiteli enkelitapaamisen jälkeen 180:ssä kun aloin tajuta mitä on tapahtumassa. Edelleen olen välillä tosi väsynyt, kun molekyylirakennetta muokataan uusiksi ja jopa DNA:han tulee valoketjuja – sanovat. Välillä luulee, että kyse on vain siitä että on vakavasti sairas. Kun kävin kaupassa, oli ylämäki niin raskas, että on pakko huilata, eikä oikein jaksaisi tehdä mitään. Samana iltana voin olla reippaassa jumpassa 49 muun naisen kanssa, eikä sydän tykytä olenkaan. Samoin tein reippaan lenkin Nuuksiossa. Ja taas seuraavan yönä nukuin 10-11 tuntia ja 1,5-2 tuntia päivällä. Ehkä 10 vuoden Astangajooga, ulkoilu ja jumppa ovat antaneet riittävän peruskunnon kestää ruumiissa tapahtuvat muutokset.

Muuten Nuuksiosta. Suosittelen lämpimästi Sorlammen lenkkiä. Se kulkee monipuolisessa kalliomaastossa, eikä sitä tunneta kovin hyvin. Eli molemmissa suhteissa paljon parempi kuin ylikansoitetut Haukkalammen polut. Helpoin tapa päästä reitille on ajaa Nuuksion majan vierestä kulkevan Nuuksion tien mäki aivan ylös ja heti huipun jälkeen on parkkipaikan merkki oikealla.

Ai niin siis mitä minä tajusin. Jo kauan sitten Tai Situ Rinpoche sanoi, että energia on mielen voima. Valkoinen Veljeskunta kanavoi minulle, että ”Ei ole olemassa joku, joka tekee asiat puolestasi. On olemassa tieto, joka on sisälläsi. Sen tiedon tuominen tähän hetkeen, tähän läsnä olevaan hetkeen on asia, jota harjoittelet. Kuuntele itseäsi, kuuntele, mitä sinun kehosi, sinun mielesi puhuu sinulle. Ne viestit, jotka kumpuavat sinusta, ovat viestejä sinulle…Sinä olet valoa, sinä olet rakkautta, sinä olet korkeaa tietoisuutta….Et ole tullut hakemaan tietoa, olet tullut löytämään tiedon, joka on sisälläsi…Ei ole olemassa mitään korkeampaa tietoa, kuin se mitä sinä olet”.

Lukija on varmasti myös törmännyt näihin asioihin.

Siis kaikki on minussa. Henkioppaani eivät olekaan minun ulkopuolella vaan minussa. Mutta miten löytää se kaikki se minä minussa – sinussakin on? Siitä se verenpaine kohosi. Minulle on aiemmin povattu jotain roolia tulevaisuudessa, ja nyt minun on löydettävä se. Miten se tapahtuu? Kuuntelemalla itseä kuten Valkoinen veljeskunta suosittaa, häiritsevä kohina linjoillani on vaimentumassa. Tarvittava tieto tulee joko sisältäni tai minut ohjataan sen luo. Joten ei muuta kuin meditointia ja itsensä kuuntelua ja ympäristön tarkkailua. Sattumaa ei ole.