web stats
diashow
Juhani Hakala

Ajankohtaista

Viha ja käärme

Lue lisää »

Kirkko ja meditointi

Lue lisää »

Yksi vai monta Jumalaa?

Lue lisää »

Muualla verkossa

Jaa eteenpäin

Juhani Hakala

Juhani Hakala potrettikuva

Tapahtumakalenteri

Ma Ti Ke To Pe La Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Tietotori

Jumala auta

Jumala auta
Mitähän tästäkin jutusta tulee? Yleensä intuitio, siis yhteinen tietoisuutemme, ohjaa sormiani. Siten, että tästäkin jutusta on hyötyä jollekin/toivottavasti joillekin, itse en tiedä kenelle. Tälläkään kertaa en esitä kirjaviisauksia vaan omia kokemuksia ja ajatuksia. Sinun tehtäväsi on ymmärtää ja hyväksyä tai sitten ei. Jälkimmäisessä tapauksessa kyseenalaistan sinun kantaasi. Ja kun mietit, miten vastaisit minulle, oma kantasikin vahvistuu. En tällä kertaa niinkään väitä mitään, vaan esitän ennemminkin kysymyksiä.

Jatkan edellisen blogini Jumal’auta ajatuksia. Jos Jumala auttaa, miten se tapahtuu?

Ovatko uskonnot vain sitä varten, että ihminen saisi apua? Varmasti sitäkin varten. Esi-isämme palvoivat jumalia, henkiä, jotta sato tai metsästysonni olisi parempi eikä vihollinen tappaisi. Mutta onko tämä ainoa selitys?

Kaikissa tunnetuissa korkeakulttuureissa mm. Egyptissä, Perussa ja Tiibetissä, uskonto oli hyvin keskeisessä asemassa. Tietysti sillä valmistettiin omaa paratiisipaikkaa. Mutta entäpä, jos muinaiset esi-isämme elivät kaiken kattavassa tietoisuudessa, olivat yhtä luonnon energian kanssa - elivät jumaluudessa ja me olemme menettäneet tämän kyvyn? Tällöin auttaminen asettuu ihan uusiin kuvioihin. Avun pyytäminen liittyy etenemiseen henkisellä tiellä.

Olen aiemmin kertonut, miten valaistuminen – tietoisuuden ja ykseyden löytäminen – lisäävät viisautta, luovuutta, onnellisuutta jne. Eikö tämäkin ole tavoittelemisen arvoinen asia? Paratiisi maan päällä. Autamme itse itseämme mutta ei yksin. Saman henkisen tien ennen läpikäyneet opettajat (Jeesus, Buddha) tai muut fyysiset tai henkioppaat ohjaavat tietämme, auttavat valaistumaan. Itse olen täysin henkioppaiden ohjauksessa, viimeksi enkeleiden, jotka viimeksi tinkivät puolestani ostamani taulun hinnan.

Valaistuneena olet osa ykseyttä. Ykseys ohjaa sinua, ei enää ego. Ykseydellä/jumalilla/henkioppailla voi olla monia kulttuurista riippuvia nimiä.

Kristitylle auttamisasia on aivan selvä – tai sitten ei. Kun elät Jumalan ohjeiden mukaan, Jumala auttaa. Muta mitä sitten, jos Jumala ei auta, olenko minä paha ihminen? Tätä lahkot hyödyntävät ja syyllistävät ihmisiä. Keksivät omia sääntöjä, joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.

Kuka auttaa, kun Jumala auttaa? Onko se nimetty Jumala,: Jeesus, Muhammad, Buddha, Brahma? Kun kaksi ekaa Jumalaa ei auta, etsitään aina syitä. Miksi Jumala salli Tsunamin kysyi piispa Huovinen? Kun kaksi tokaa ei auta, ei e ole Jumalan vaan ihmisen ”vika” – karma. Karmaasi puhdistamalla pääset eteenpäin. Karman puhdistat sinä, ei mikään ulkopuolinen Jumala. Jälkimmäisten Jumalien kannattajat ajattelevat, että myös kärsimys ja vastoinkäymiset kuuluvat henkiseen tiehen, ne ovat osa pudistusprosessia. Siksi pyydettyä apua ei aina tule.

2912018_160045_0.jpg 2912018_160110_5.jpg2912018_160045_2.jpg 2912018_160045_3.jpg

Kun aikanaan sain voimansiirron Intiassa Tai Situ Rinpochelta, olin monta vuotta sairas pari kertaa vakavastikin. Vaikka kuinka pyysin apua, en sitä saanut. Kärsimyskin on osa elämää. Minun sairauteni johtuivat energiakanavien ja -keskusten puhdistumisesta. Vastoinkäymiset ovat osa henkistä tietä. Ne kasvattavat.

Rukous on vahvin tapa pyytää. Kaikissa uskonnoissa on sitä vastaava toiminto. Rukous syntyi mm. voimattomuudesta luonnon voimia kohtaan. Rukous auttaa, jos itse uskot rukoukseen, olet motivoitunut. Jos haluat hyvää, saat sen. Mutta kuka sinua oikeasti auttaa: Jumala vai sinä itse?

Ja sitten ovat auttajahenget, minulla enkelit. Ihmisellä on vapaa tahto, enkelit eivät voi sitä ylikävellä. Ihmisen on ensin tunnistettava ongelmansa ja itse pyydettävä apua. Tämä on minulle ja monelle muulle suomalaiselle, varsinkin miehelle, hyvin vaikeaa sanoo nimim. ”Kokemusta on”.

Mitä sitten pyydetään? Jotkut pyytävät rikkautta, vaurautta, tavaraa. Minusta rukous ei ole sitä varten. Ne eivät ole henkisen tien tavoitteita, eikä sille mitenkään tärkeitä.

Sitten voi pyytää, että asiat menee hyvin. Se jo toimii, koska rukous lisää sinun motivaatiotasi. Olipa auttaja Jumala tai sinä tai molemmat.

Sitten halutaan poistaa kärsimys. Sekin motivoi kärsimyksestä eroon pääsemiseen. Kuten edellä kerroin, osa kärsimyksestä on tarpeellistakin ja välttämätöntä henkisellä tiellä.

Kun kantaa ristiä kaulassa, Jumala auttaa ja suojelee. Joka uskonnossa on tällaisia amuletteja.  Minä kannan kaulassa punaista villalankaa. Amuletin auttaminen voi tapahtua kahdella tavalla. Ainakin, jos se on kivi, siihen on voinut varastoitua auttavaa energiaa. Buddhan patsaan sisään laitetaan opetuksia ja ne pitäisi siunauttaa luostarissa tai vähintään opettajalla. Siunaus on kaikissa uskonnoissa. Eli itse amuletti voi luoda hyvää ja auttavaa energiaa.
Ja toiseksi, jos sinä uskot amulettiin, niin jo se yksistään auttaa.

Mitä tästä kaikesta opimme? Aina kannattaa pyytää (hyvää) olipa auttaja kuka tai mikä tahansa. Jos itse uskomme, ei auttajan nimellä ole väliä. Miksi olisi? Jos me olemme yhtä, miksi eivät Jumalamme olisi? Ne ovat vain yhteinen tietoisuutemme, jossa meistäkin voi tulla Jumalia.

Tässä jutussa koko ajan minua vaivaa Intiassa luostarissa saamani Tai Situ Rinpochen määritelmä: ”Energia on mielen voima”.  Ei siis Jumalan voima. Vai onko mieli lopulta Jumala? Mieli on se, joka auttaa. Se tapahtuu, mitä haluat, jos olet positiivisella ja puhtaalla mielellä asialla

Kun me voimme tulla Jumaliksi, saavutamme yhteisen tietoisuuden. Olisiko niin, että mitä kauempana on tästä tietoisuudesta, sitä vähemmän saa apua? Auttajat eivät näe sitä tarpeelliseksi.

Kristityille sanoisin, että on aivan hyviä kirjoja, jotka osoittavat miten ihmisen motivoitunut tahto auttaa asioita toteutumaan. Samassa käsityksessä alkaa olla Kvanttifysiikkakin.  Tässäkin tiede on tullut 2500 vuotta vanhojen tiibetiläisten opetusten linjoille. Mieli valitsee monista tapahtumamahdollisuuksista mieleisimmän. Henkisen tien käyneelle valinta ei kohdistu mieleisempään vaan olosuhteiden kannalta oikeimpaan.

Kiitos auttajani. Minun yksi pieni ajatukseni lähti avullanne lentoon tässä blogissa. Tuli niin paljon vaihtoehtoja ja mahdollisuuksia, että juttu jäi vähän sekavaksi. Tai toistapäin: herättää ajatuksia. Myös minulle.

P.S. Todettakoon, että kerran olen saanut auttajiltani suorempaa tukea. Valkoinen Veljeskunta kehotti jatkamaan blogikirjoittelua. Tämä on minun tapani auttaa. Käyntejä näillä sivuilla on välillä 50-100/päivä.