web stats
diashow
Juhani Hakala

Ajankohtaista

Viha ja käärme

Lue lisää »

Kirkko ja meditointi

Lue lisää »

Yksi vai monta Jumalaa?

Lue lisää »

Muualla verkossa

Jaa eteenpäin

Juhani Hakala

Juhani Hakala potrettikuva

Tapahtumakalenteri

Ma Ti Ke To Pe La Su
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Tietotori

Pohjoisen valo

Pohjoisen valo                  2.6.14

Muistat varmaan enkelikanavoinnistani, että enkelit puhuivat minulle Pohjoisen Valosta. Tällä tarkoitetaan, että pohjoisessa syntyy uusi uskonnollinen herätys, joka leviää muualle maailmaan. Usein viitataan, että tämä uskonto perustuu puhdistettuun kristinuskoon.

Ensimmäiset maininnat asiasta löytyvät Veda-kirjoista. Tuolloinhan ei ollut olemassa Kristinuskoa.

Martti Lutherin aikalainen Nostradamus ennusti, että Euroopassa tulee vaikeat ajat, kun Islam leviää tänne. Vain se pelastaa Euroopan, että Pohjolassa syntyy valtakunta, joka täysin omaksuu alkuperäisen todellisen kristinuskon. Olisi kiva tietää mitä viimeksi kirjoitettu tarkoittaa. Jos se tarkoittaa Jeesuksen opetuksiin palaamista, niin se olisi tosi hyvä asia.

Pekka Ervasti viittaa 1900-luvun alkupuolella myös Martti Lutheriin ja uskonpuhdistukseen Pohjois-Saksassa. Pohjoinen valo olisi samanlainen kristinuskon puhdistusoperaatio.

En usko näihin ennustuksiin siltä osin, että Pohjoisen valo perustuisi pelkästään Kristinuskoon. Uskon vahvasti, että Pohjoisen Valo perustuu kaikkiin uskontoihin. Uskonto on vain välikappale, ei tavoite. Tavoite on Jumaluuden löytyminen jokaisen meidän sisältä.

Katselin juuri Rasputin elokuvan. Hän sanoo olennaisen, etsi Jumalaa sisältäsi. Hän oli parantaja, mutta sanoi, ettei hän paranna vaan Jumala –energia - hänen kauttaan. Kaiken kärsimyksen jälkeen voi löytää onnellisuuden tilan. Minä buddhalainen ajattelen ihan samoin kuin tämä ortodoksi.

Eikö Raamatussakin sanota, että Jumala loi ihmisen kuvakseen? Mutta silloinhan pappeja ei tarvittaisi? Siksi tämä Jumalan sana piti haudata.

Kun tapasin viimeksi enkelitapaamisessa arkkienkeli Gabrielin, oli Muhammad hänen mukanaan. Gabrielhan kanavoi Koraanin Muhammadille. Minulla on ollut tarve tutustua Islamiin.  Kuten olen aiemmin todistanut Nyky-Islam ja Nyky-Kristinusko ovat todella kaukana siitä mitä niiden perustajat sanoivat tai opettivat. 4 % Uudessa Testamentissa Jeesuksen sanomaksi tai tekemäksi väitetty pitää paikkansa. Keskeiset opinkappaleet ovat Paavalilta ja ristiriidassa Jeesuksen opetusten kanssa (esim. jällensyntyminen – viimeinen tuomio).  
Islamin kannalta tilanne on vielä huonompi. Koraania ei ole muutettu. Kyse on siitä, että ihminen on tulkinnut sitä omaksi edukseen ja mikään nyt ristiriitaa herättävistä asioista (huntu, epätasa-arvo, Jihad, tyttöjen silpominen jne) eivät löydy Koraanista. Mikään Jumala ei hyväksy tappamista. Kuitenkin Shiiat ja Sunnit tappavat toisiaan tälläkin hetkellä. Mikään Jumala ei hyväksy koulutyttöjen sieppauksia ja raiskauksia. Ei edes Allah. Ei vaikka kuinka terroristit yrittävät kertoa noudattavansa Jumalan tahtoa.

Vähiten muuttunut on Buddhan oppi ihmisestä, sillä ihminen ei le paljoa muuttunut vuosisatojen saatossa. Sitä osoittaa sekin, että psykologia todistaa jatkuvasti Buddhan opetukset tosiksi. Puolet Yhdysvalloissa annettavasta terapiasta perustuu Buddhan opetuksiin tietoisuudesta. Kun buddhalaisuus ei ota kantaa yhteiskunnallisiin asioihin, ei synny myöskään eturistiriitoja. Se keskittyy vain mielen kehittämiseen kohti valaistumista ja pyrkii eroon yhteiskunnallisuudesta, joka aiheuttaa tunteita ja hidastaa kulkuahenkisellä tiellä. Tosin Yhteiskunnallinen buddhalaisuus kyllä haluaa auttaa yhteiskunnan sivuun heittämiä.

Olen kertonut miten Karmeliitta-Abbedissa kertoi uskontokäsityksestään ja totesin, että olemme täysin samaa mieltä. Uskonnot ovat loppusuoralla yhtä. Olipa kyseessä mikä uskonto tahansa, pitkälle edenneet ajattelevat samalla tavalla, vain eri termeillä. Dalai Lamakin esittää, että luotaisiin koko maailman kattavat yleismaailmallisiin arvoihin (esim. äidin rakkaus) perustuva arvojärjestelmä, joka ei perustu mihinkään uskontoon, mutta ei ole myöskään ristiriidassa niiden kanssa.

Pohjoisen valoa ei ole se, että levitetään jonkin uskonnon rituaaleja, käsityksiä tai muotoja. Valo leviää vain siksi, että se sisältää rakkauden -myötätunnon sanoman. Ihmisen – elämän arvostamisen. Henkiset ihmiset ovat uskonnoistaan riippumatta löytäneet tämän tilan kulkien eri uskontojen teitä.. Heillä ei ole mitään uskonnollista riitaa keskenään. He ymmärtävät että erilaiset uskontojen toimintatavat johtuvat erilaisten yhteiskuntien arvoista ja toimintavoista. Joku meditoi, toinen rukoilee, kolmas kääntyy kohti Mekkaa. Kaikkien ainoa tarkoitus on mielen hiljentäminen – jotta Jumala löytyisi. Teitä on vain monia. Dalai Lama suositti suomalaisille Kristinuskoa, koska sen osaamme ja se lähtee meidän arvomaailmasta.

On hyvä, että meillä uskonnon keskeinen valta-asema meillä horjuu. Ollaan valmiimpia hyväksymään myös muut uskonnot. Suvaitsevaisuus lisääntyy. Ehkä Islamin pitää lyödä päänsä pohjoisen mäntyyn Nostradamuksen ennustuksen mukaan, että he palaisivat vain siihen mitä Muhammad opetti, eikä siihen mikä tulkinta on kulloinkin heidän kannaltaan paras.

Mitä Pohjoisen valo sitten on? Se on jumaluuden, energian löytämistä itsestä. Tunnustetaan kaikkien uskontojen sama perimmäinen tarkoitus. Olla hyvä itselle ja muille. Kun on riittävän pitkällä saa jumaluuden energian avukseen ja välitettäväkseen.